El 3 de maig de 2023, l'AQUIB va sol·licitar de manera voluntària una avaluació del compliment de les obligacions de Publicitat Activa segons la Llei 19/2013, del 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (LTAOBG). Aquesta iniciativa s'emmarca dins de les accions estratègiques orientades a reforçar la transparència institucional de l'Agència. El Consell de Transparència i Bon Govern va ser l'òrgan encarregat del procés.
L'Informe d'avaluació (2023) va mostrar un Índex de Compliment de la Informació Obligatòria del 23,1 %. Una vegada implantades les accions de millora corresponents l'Agència va tornar voluntàriament a sol·licitar una avaluació al CTBG el 23 de gener de 2024, que va tenir com a resultat un ICIO del 67,9 % (Informe d'avaluació 2024). Tot i l'enorme millora aconseguida, l'AQUIB assumeix el compromís de treballar activament per millorar el nivell de compliment amb la LTAOBG. L'Agència valora positivament la feina del Consell de Transparència i Bon Govern i agraeix les recomanacions proporcionades en l'informe d'avaluació.
L'AQUIB va superar satisfactòriament una auditoria de PRODAT sobre el compliment del Reglament General de Protecció de Dades i la Llei Orgànica de protecció de dades personals i garantia de drets digitals (LOPDGDD). L'Informe sobre el compliment està disponible per a la seva consulta.
Per a qualsevol consulta relacionada amb informació pública de l'Agència o de caràcter general, l'AQUIB ofereix una Instància de contacte.
La Comissió Assessora de l'AQUIB, en la reunió del 6 de març de 2023, va aprovar la revisió del Codi d'ètica de l'AQUIB, amb la finalitat de reforçar el compromís de millora contínua, transparència i excel·lència en la manera d'actuar de l'Agència. Aquest document substitueix el que va aprovar el Consell de Direcció de l'Agència el 25 d'octubre de 2011.
L'AQUIB ha implementat un sistema de gestió de qualitat que es basa en la norma UNE-EN ISO 9001. Això implica la gestió fonamentada en un mapa de processos i el compromís dels òrgans directius de l'Agència amb la Política de qualitat (darrera revisió aprovada el 19 de desembre en el Consell de Direcció de l'AQUIB). La implementació d'aquest sistema és una decisió estratègica que cerca la millora contínua de les accions, els serveis i l'organització de l'Agència, l'adaptació als canvis del sistema universitari de les Illes Balears, l'eficàcia del sistema i el compliment dels requisits legals i compromisos. La norma ISO 9001 guia el funcionament de l'AQUIB i aquest compromís amb la qualitat s'estén a tot el personal i professionals que actuen en nom de l'Agència.
L'Associació Espanyola de Normalització i Certificació (AENOR) va concedir el Certificat de Registre d'Empresa a l'AQUIB el març de 2007 i el dret a l'ús de la marca AENOR amb el número ER-0347/2007. La darrera auditoria de seguiment, el febrer de 2023, va confirmar-ne el compliment (v. certificat del SIGQ en castellà o anglès).
El sistema de gestió de qualitat de l'Agència abasta:
Mapa de processos
El 20 de desembre de 2023, la Direcció de l'Agència va aprovar el Procediment de Comunicació de l'AQUIB. Aquest té com a objectiu establir un sistema per garantir una comunicació efectiva i homogènia a tots els nivells dins de l'Agència. Es centra en la comunicació interna i externa, tant amb els grups d'interès identificats com amb el públic en general. Les responsabilitats inclouen la presa de decisions sobre la política de comunicació, la identificació dels grups d'interès i les seves necessitats informatives, i l'ús dels canals de comunicació que s'han establert per tot el personal. A més, es destaca l'avaluació periòdica i voluntària de la transparència, amb registres de qualitat que inclouen actes de reunions, enquestes de satisfacció i altres documents relacionats amb la comunicació.
L'AQUIB prepara anualment un pla i una memòria d'activitats que detallen el desenvolupament i els resultats de les activitats principals de l'Agència.
Plans d'activitat a partir de 2007 | ||
Pla d'activitats (2010) |
Memòries d'activitat a partir de 2007 | ||
L'AQUIB ha desenvolupat el Pla estratègic (2023-2025) que representa el compromís de l'Agència amb l'excel·lència, la innovació i el creixement sostenible. Mitjançant una anàlisi minuciosa dels objectius i reptes de l'Agència, s'ha traçat un camí que serveix de punt de partida per definir els objectius de millora del sistema de gestió. En aquest pla, aprovat pel Consell de Direcció el 19 de desembre del 2022, s'hi estableixen les prioritats estratègiques, objectius clau i les estratègies que guien les actuacions de l'AQUIB.
Informe de seguimient de les accions realitzades en 2023. A continuació, es mostra el percentatge de compliment associat a les accions previstes per al 2023:
Entre els objectius de qualitat de l'AQUIB figuren:
Per a això, l'AQUIB ha distribuït enquestes tant als seus col·laboradors com als seus sol·licitants amb la finalitat de recollir el grau de satisfacció sobre els serveis prestats per l'Agència. A continuació es mostren els resultats globals per al període 2017-2022:
Programes per la renovació de l'acreditació i seguiment dels ensenyaments universitaris oficials
Valoració de mèrits per a la percepció de complements retributius addicionals
Programa d'avaluació externa de sol·licituds d'ajuts
També es mostren els resultats de satisfacció de les comissions Assessora i Criteria, recollits en 2023:
Resum de la satisfacció de les persones integrants de les comissions Assessora i Criteria
Es convoca el procés selectiu per cobrir una plaça, mitjançant el sistema de concurs oposició, de la categoria personal laboral fix administratiu de l'AQUIB. Les bases de la convocatòria s'estableixen en la Resolució del president de l'AQUIB de 20 de desembre de 2023 per la qual s'aprova la convocatòria, bases, exercicis, temari, i barem de mèrits; i es designa el Tribunal Qualificador per a les proves selectives del concurs oposició d’una plaça de personal laboral fix administratiu de l’AQUIB. Es posa a disposició dels candidats una Guia sobre el procés de presentació de sol·licituds, que té caràcter informatiu, per a aquesta plaça. Qualsevol incongruència amb el contingut de la convocatòria publicada al BOIB núm. 175, de 28 de desembre de 2023, no tendrà validesa. Model de sol·licitud.
Llista informativa de l'ordre d'aspirants (publicat el 26/08/2024)
Llista definitiva de la baremació de mèrits (publicada el 09/08/2024)
Llista definitiva de persones que han superat el segon examen de la fase d'oposició (publicat el 09/08/2024)
Llista provisional de la baremació de mèrits (publicada el 02/09/2024)
Presentació de mèrits (publicat el 09/07/2024)
Annex 7: model de presentació de mèrits
Comunicat del Tribunal Qualificador sobre la presentació de mèrits de la fase de concurs (publicat el 09/07/2024)
Correcció d'errors del llistat provisional de persones que han superat el segon examen de la fase d'oposició (publicat el 10/07/2024)
Llista provisional de persones que han superat el segon examen de la fase d'oposició (publicat el 09/07/2024)
Data i hora del segon examen (publicat el 10/06/2024)
Llista definitiva de persones que han superat l'examen de la fase d'oposició (publicat el 10/06/2024)
Nota aclaridora del segon exercici de la fase d'oposició per cobrir una plaça de personal laboral fix administratiu (publicat el 16/05/2024)
Llista provisional de persones que han superat l'examen de la fase d'oposició (publicat el 10/05/2024)
Examen amb respostes (publicat el 10/05/2024)
Data i hora de l'examen (publicat el 10/04/2024)
Llista definitiva (publicat el 27/03/2024)
Llista provisional (publicat el 06/03/2024)
Procés d’estabilització de l'Agència de Qualitat Universitària de les Illes Balears derivat de la Llei 20/2021, de 28 de desembre de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública.
Documentació
Presentació de sol·licituds del dia 9 de gener al 6 de febrer de 2023, ambdós inclosos.
Llista provisional
Llista definitiva (publicada 16/03/2023)
Data i lloc de l'examen (publicat el 19/04/2023)
Llistat provisional de persones que han superat l'examen de la fase d'oposició (publicada el 01/06/2023)
Llistat respostes examen (publicada el 02/06/2023)
Llistat respostes examen AQUIB
Llista definitiva de persones que han superat l’examen de la fase d’oposició (publicada el 16/06/2023)
Llista provisional de mèrits al·legats a la declaració responsable (publicada el 16/06/2023)
Llista definitiva de mèrits al·legats a la declaració responsable (publicada el 03/07/23)
Llista informativa de l’ordre d’aspirants del procés d’estabilització (publicada el 03/07/23)
Instruccions per realitzar l’acarament dels requisits exigits a la convocatòria del procés d’estabilització (publicada el 03/07/23)
Rectificació de la llista definitiva de mèrits al·legats a la declaració responsable (publicada el 10/07/2023)
Rectificació de la llista informativa de l’ordre d’aspirants del procés d’estabilització (publicada el 10/07/2023)
Requeriment d’acreditació de mèrits, per a la creació de la borsa de personal laboral temporal, per part dels aspirants que han obtingut la puntuació mínima en la fase d’oposició (publicada el 11/07/2023)
Resolució de nomenament de personal laboral fix de tècnic/a de qualitat de l'Agència de Qualitat Universitària de les Illes Balears (publicada el 13/07/2023)
Llista definitiva de la borsa de personal laboral temporal (publicada el 09/10/2023) NOU
L'avaluació externa d'ajudes es duu a terme seguint el procés aprovat pel Consell de Direcció de l'AQUIB dia 25 de juliol de 2014. A continuació, trobareu els preus públics vigents, aprovats el 20 de desembre de 2023 pel Consell de Direcció de l'Agència:
El 20 de desembre de 2023, la Direcció de l'Agència va aprovar el Procediment de Comunicació de l'AQUIB. Aquest té com a objectiu establir un sistema per garantir una comunicació efectiva i homogènia a tots els nivells dins de l'Agència. Es centra en la comunicació interna i externa, tant amb els grups d'interès identificats com amb el públic en general. Les responsabilitats inclouen la presa de decisions sobre la política de comunicació, la identificació dels grups d'interès i les seves necessitats informatives, i l'ús dels canals de comunicació que s'han establert per tot el personal. A més, es destaca l'avaluació periòdica i voluntària de la transparència, amb registres de qualitat que inclouen actes de reunions, enquestes de satisfacció i altres documents relacionats amb la comunicació.
D'acord amb la legislació sectorial corresponent, en l'actualitat no hi ha cap document que hagi d'exposar-se públicament.
Informació i evolució pressupostària
La Sindicatura de Comptes de les Illes Balears no audita l'AQUIB. Trobareu els informes d'auditoria i els comptes anuals de l'Agència en aquest enllaç:
L'AQUIB no té cap encàrrec de gestió
L'AQUIB no disposa de béns immobles de domini públic i patrimonials ni de béns mobles amb un valor especial.
D'acord amb el Reial decret 635/2014, de 25 de juliol, pel qual es desplega la metodologia de càlcul del període mitjà de pagament a proveïdors de les administracions públiques i les condicions i el procediment de retenció de recursos dels règims de finançament, prevists en la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, l'AQUIB publica la informació prevista:
L'AQUIB no ha concedit transferències, ajuts o subvencions.
Actualment, l’AQUIB no disposa d’alts càrrecs. En cas que es cobreixin aquestes posicions, l’Agència publicarà la informació relativa a les seves retribucions i, si escau, indemnitzacions per cessament, segons el que es disposa en la Llei de pressupostos generals de l'Estat vigent i la Llei 19/2013, del 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (LTAOBG). Cal destacar que, fins ara, no s'han concedit indemnitzacions als alts càrrecs i responsables màxims amb ocasió del cessament de les seves funcions.
El director/a tècnic de l'AQUIB, així com la resta de personal propi de l’Agència, és designat/da per mitjà d'un procés obert i competitiu de lliure concurrència.